onsdag den 27. juni 2018

Endnu en podcast

Jeg har hørt endnu en podcast - jeg søger andres kriser og søger efter følelser og ord jeg kan spejle mig i. Den jeg lige har hørt handler om en ung kvinder der får kræft to gange. Når hun skal beskrive hendes krise og liv er det med ordene “jeg er så uheldig, hvem får kræft to gange”  og ligende. Når jeg hører det, tænker jeg at det danske sprog  mangler ord til folk i krise. Uheldig - det dækker ligesom ikke. Uheldig dækker heller ikke for den og de kriser jeg synes vi har været igennem. Sort uheld, som lægerne kaldte Valters halve hjerte. Efter at have hørt den ellers ret ærlige podcast til ende sidder jeg tilbage og tænker, at ingen ord kan beskrive hvad de to mennesker i podcasten har tænkt, oplevet og følt - der er ingen ord der dækker når livskriser skal beskrives.


Den er god podcasten - hvem ved hvem der er den næste der bliver ramt at sort uheld og bliver den uheldige og får brug for at spejle sig i andre.



Alt er nu

Ingen kommentarer:

Send en kommentar